poniedziałek, 19 lutego 2018

Kolorowa edukacja seria, która pokocha każde dziecko

Dawno nie było u mnie postu o Maksiowych testowaniach. No cóż dziś upomniał się, aby i o jego rzeczach matka napisała małe co nieco. No więc dziś będzie o edukacyjnych książeczkach dla przedszkolaków. Zapraszam do czytania.
Mieliśmy okazje poznać serię książeczek kolorowa edukacja od wydawnictwa RM.
Każda książka poświęcona jest jednemu tematowi. 
I tak mamy tu:
  • historia polski
  • zwierzęta świata
  • dinozaury
  • pojazdy
  • drzewa polski

Co mnie najbardziej cieszy w tych książkach to duże litery. Teraz wygodnie mi się je czyta, a w przyszłości Maksiu będzie mógł je czytać sam. Oczywiście oglądania zaczęliśmy od książki o dinozaurach. Maksiu ma teraz fascynację tymi pradawnymi stworzeniami. Książka jest po trochu kolorowanką, po trochu wyklejanką, a po trochu czytanką. Krótki, ale bardzo treściwy tekst napisany jest w interesujący sposób. Znajdujemy tu ciekawostki, które są łatwo zapamiętywane przez malucha. 



Książka o dinozaurach przedstawia różne ich gatunki,mamy tu opis w pierwszej osobie liczby pojedynczej, czyli dinozaur sam się nam przedstawia. Do opisu mamy odpowiedni rysunek, oraz pasującą kolorową naklejkę. W każdej książeczce w środku jest wkładka z naklejkami. Po wykorzystaniu wszystkich możemy, ją po prostu wyrwać uzyskując fajny album. Naklejki są uszeregowane według numerów, więc nie ma problemu z ich dopasowaniem. Są na tyle fajne wycięte, że łatwy je nawet dziecku samodzielnie odkleić. 




Kolejna książka to pojazdy. I tu jak w przypadku dinozaurów, samochody same o sobie opowiadają. Cysterna, śmieciarka czy wywrotka to tylko niektóre z nich. A czy może być coś lepszego dla małego chłopca niż czytanie, kolorowanie czy wklejanie pojazdów. 



Drzewa polski to książka o najpopularniejszych polskich drzewach, które bez trudu możemy znaleźć w parkach. Książkę planujemy zabrać ze sobą wiosną i latem do parku po to by oglądać liście i owoce drzew i przekonać się jak dane drzewo wygląda w przyrodzie, a nie tylko na kartkach książki. Czytanie tej pozycji to była sama radość. Drzewa jak lipa, akacja czy wierzba towarzyszą nam na każdym spacerze. Być może wcześniej nie zdawaliśmy sobie z tego sprawy. No bo kto z was z pamięci powie jakie drzewa mija w drodze do pracy czy tez na spacerze?



Kolejna książka to zwierzęta świata. Tu mamy taka samą formułę jak w przypadku poprzednich książek. Zwierzęta same się nam przedstawiają, informując o najciekawszych elementach swej charakterystyki. W środku książki są ładne naklejki. Przy okazji tej książki przypomnieliśmy sobie wizytę w zoo i zaplanowaliśmy kolejną. Tym razem z książką pod pachą, by czytać o zwierzętach widząc je na żywo.


Ostatnia książka, celowo zostawiłam ją na koniec, nieco różni się od poprzednich. To książka o historii polski. Jest tu narracja trzecioosobowa. Możemy przeczytać o najważniejszych wydarzeniach z historii Polski. Chrzest Polski, koronacja Bolesława, czy też nieco teraźniejsze wydarzenia jak strajk w Gdańsku i Polska w UE.   
A teraz pare fotek z zabawy z książkami.


  





 
Książki bardzo nam się spodobały. Kolorowanie to nigdy nie była mocna strona mojego synka. Jednak do tych książek jak widać zasiadł z ochota i z kredką w ręku. Przy okazji troszkę poćwiczył skupienie uwagi. 
Nauka przez zabawę to najlepsza forma edukacji. Dziecko przy okazji zwykłej kolorowanki uczy się o otaczającym je świecie. Nie ukrywam, że sama miałam niezła powtórkę z botaniki i zoologii. Do książeczek będziemy wracać nawet gdy je całe pokolorujemy i wykorzystamy wszystkie naklejki. To fajne albumy, które bawiąc uczą i uczą bawiąc. Polecam wam tą serię jako wspólną zabawę z dzieckiem i mała powtórkę dla dorosłych.

32 komentarze:

  1. szczerze mówiąc nie znam tych książeczek / albumów, ale moje dziecko ma fioła na punkcie dinozaurów, więc wolę nie wiedzieć co by się działo jakbym jej dała dinozaury do wyklejania :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwazam, ze bardzo wazne jest, aby dziecko rozwijalo cos więcej niz tylko komputer czy telewizje. Bardzo lubie takie książeczki. Sa one nie tylko dla dzieci fajna zabawa ale takze nauka. Sama bedac dzieckiem mialam pelno podobnych i milo to wspominam. Naprawde nie moge sie doczekac, gdy moja córeczka bedzie juz mogla uzywac takich cudow. Jak na razie jest za malutka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubimy takie książeczki edukacyjne. Mój syn mimo że wchodzi już w wiek nastoletni - to nadal interesuje się takimi rzeczami i często sięga po ksiązeczki z kolorowanką, naklejką czy innym dodatkiem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne kolorowanki! Mój syn ma 3,5 roku - oczywiście koloruje jeszcze NA SWÓJ sposób, ale coś czuję, że bedzie to lubil :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mamy tą serię i jest naprawdę świetna, duże litery, mega dużo ciekawostek i oczywiście naklejki zasługują na mega plus moje dzieciaki uwielbiają szczególnie serię pojazdy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę przyznać, że coraz ładniejsze robią te edukacyjne książeczki. Ja pamiętam jeszcze jak były takie po kilka grubych, drewnianych stron - jednak mam do nich wielki sentyment.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajne są te książeczki. Co najważniejsze uczą i bawią jednocześnie, a to dla mnie w takich pozycjach jest najważniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  8. sweitne są te ksiazeczki, jedli oprocz malowania mozna rowniez naklejac naklejki to zdecydowanie cos dla Julii

    OdpowiedzUsuń
  9. Moje dzieciaki uwielbiają malowanki z naklejkami. Podoba mi się, że naklejki to realne zdjecia, dzieciaki przy okazji mogą się czegoś nauczyć.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne książki mój synek byłby zachwycony ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetne książeczki! :) nie tylko uczą, ale też i bawią :) takie rzeczy powinno się obowiązkowo kupować swoim dzieciom.. zarówno ja jak i moje młodsze rodzeństwo mieliśmy podobne książeczki gdy byliśmy mali i bardzo je lubiliśmy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne są takie książeczki. Sama bym dzieciom takie kupowała :) Nauka przez zabawę, to jest to :)

    OdpowiedzUsuń
  13. mój syn tez jak był mały korzystał z tego typu książeczek, najbardziej lubił naklejać, a malować do dziś nie lubi

    OdpowiedzUsuń
  14. Moja córeczka jest mała ale coraz chętniej chce malować obrazki więc wkrótce takie książeczki będą u nas codziennością

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajne książeczki i super że mają w sobie naklejki bo dzieciaki to bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  16. świetne książeczki myślę, że dzieciakom się spodobają!

    OdpowiedzUsuń
  17. Moje dzieci uwielbiają tego typu książki. Fajna seria.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale fajne te książeczki - edukacja i zabawa razem.

    OdpowiedzUsuń
  19. Moje dzieciaki uwielbiaja takie książeczki, a jak są naklejki to już całkiem.

    OdpowiedzUsuń
  20. Od zawsze jestem zwolenniczką uczenia się poprzez zabawę - dziecko ma frajdę a i przy okazji nabywa różnego rodzaju wiedzę czy umiejętności :D

    OdpowiedzUsuń
  21. najwazniejsze, że dziecku spodobały się książeczki

    OdpowiedzUsuń
  22. Ładnie są wykonane te książeczki. Mój brat by się pewnie ucieszył :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nauka + zabawa to to, co u nas w domu kroluje. Dobrze, ze moj maly Olciu tego nie widzi: zachwyca sie kolorowankami z naklejkami. Gorzej ze mna, bo raz mi torebke okleil. Zobaczylam to dopiero... w sklepie, kiedy odwrocilam torebke na druga strone. Wyobrazasz sobie moja mine? 😁 dalam mu buziaka i podziekowalam, ze mi ja "ubarwił". Wlasnie tata z pracy z nowa kolorowanka jedzie do nas-na zyczenie syna beda pojazdy. Oczywiscie z naklejkami.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale rewelacyjne te książeczki! Jak mój synek trochę podrośnie to mu takie sprawię :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Mój synek uwielbia kolorowanki. A jeszcze jak znajduje się w nich ciekawego do przeczytania to już w ogóle jest super.

    OdpowiedzUsuń
  26. Akurat przyszła do nas kuzynka, która kocha takie książeczki :) Może na moment uda nam się ją takim czymś zająć :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Super książeczki-kolorowanki, wyglądają tak, by każde dziecko się nimi zainteresowało :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jako dziecko uwielbiałam kolorowanki z naklejkami, fajnie że teraz wyglądają jeszcze lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo podobają nam się te książeczki. Jest wiele do kolorowania i naklejania. My mamy tą z historią i zwierzętami książeczkę. Są świetne.

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo podoba mi się książeczka o dinozaurach. Moje dzieci uwielbiają dinozaury i napewno ta książka spodobała by się im

    OdpowiedzUsuń
  31. Super pomysł z połączeniem kolorowanek i książeczek, wygląda na świetną opcję dla maluchów

    OdpowiedzUsuń
  32. Coś idealnego dla mojego przedszkolaka . Nauka i zabawa w jednym jest świetnym rozwiązaniem .
    Buziaki !

    OdpowiedzUsuń